محمد حاج علی اکبری نماز جمعه تهران
1401/06/11 در 20:03 ب.ظ
تعداد بازدید:
امام جمعه موقت تهران:

اربعین رسانه و زمینه ساز ظهور است

مبسوط | محمد جواد حاج‌علی‌اکبری گفت: پدیده اربعین در مسیر تقدیر الهی در خصوص قیام جهانی حضرت مهدی است و این زمینه سازی از قیام عاشورا آغاز شد.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: زمانه ما زمانه به بار نشستن تقدیر الهی است که با تدبیر اولیا خدا به عنوان نقشه آماده سازی زمان، برای ظهور قائم آل محمد طراحی شده و در حال ظهور و تجلی است؛ با سرمایه گذاری سیدالشهدا در عاشورا خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می کرد دفع شد و مقدمات آن امر توسط امام حسن مجتبی فراهم شد که جلوی انحطاط دین ر ا بگیرد.

وی ادامه داد: از روز عاشورا این سرمایه در اختیار اولیا خدا قرار گرفت و فرد به فرد منتقل شد و چنین تقدیر شد حضرت ولی الله الاعظم این سرمایه را استخراج کند و همه ظرفیت خود را با برافراشتن پرچم «یالثارات الحسین(ع)» زمین را در خدمت حاکمیت توحید قرار دهد؛ نهمین فرزند حسین(ع) و ولی دم حسین(ع) تعابیری است که نشان می دهد نهضت جهانی حضرت مهدی با نام حسین(ع) آغاز می شود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: اربعین نشانه مؤمن معرفی شده است و قدمی که با جابرابن عبدالله و اهل بیت پیامبر برداشته شد تا امروز ادامه پیدا کرد و اگرچه اربعین به عنوان روضه شناخته شده بود و در عراق نیز یک پیاده روی بود اما بعد از سقوط صدام ملعون جهان شاهد اتفاق دیگری یعنی ظهور پدیده ای متفاوت و ممتاز به نام اربعین بود که یکی از برکات بزرگ نهضت اسلامی ایران ما محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: حوالی 25 میلیون نفر در این اجتماع عظیم حضور پیدا کرده اند و این حرکت با پشتیبانی کاملا مردمی، با حفاظت مردمی و با نمادها و شعارهای متحد در قالب یک حرکت عظیم و راهپیمایی بزرگ به سوی قبله دلها است؛ این حادثه با ترکیب جمعیتی فوق العاده همراه است که از نوزاد تازه متولد شده تا پیر کم توان در آن حضور دارند.

 حاج علی اکبری اظهار داشت: اربعین یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی است و بی نظیر ترین و بزرگ ترین اجتماع دینی جهان است؛ با مطالعه و دقت و بر اساس موازین باید عرض کنم اولا اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است و اسلام ولایت و عقلانیت را نشان می دهد؛ اربعین از اسلام صلح و امنیت نشأت می گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرصت رسانه ای رویداد اربعین تصریح کرد: پیش‌نیاز قیام جهانی حضرت مهدی شناخت جهانیان از قیام حسینی است و بایکوتی که از جانب امپراطوری رسانه ای جهانی صورت می گیرد نیز نتوانسته مانع شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان شود و به تدریج این شناخت صورت می گیرد؛ اگر پرچم یاران امام زمان یالثارات الحسین(ع) است به این علت است که مردم جهان حسین(ع) را می شناسند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: عاشقان سیدالشهدا حوالی یک ماه مانور صفا، عشق، عدالت، مهرورزی، ایثار و دلدادگی در این مسیر پرنور بهشتی درست می کنند که انسان می تواند در میانه جمعیت بهشت الهی را تصور کند و ایناز از بزرگ ترین برکات اربعین است؛ سازماندهی جهانی انصارالمهدی از کرامات سیدالشهدا است که از مسیر اربعین می گذرد و اتصال دهنده ظرفیت های بی شمار ملت های اسلامی از غرب آسیا تا شمال آفریقا است که زمینه ساز تحقق نهایی امت اسلامی است.

وی با اشاره به جاذبه حسینی اربعین اضافه کرد: اهل تسنن و حتی سایر ادیان هم در این حرکت بزرگ حضور پیدا می کنند که حکایت از حرکت ویژه اربعین دارد؛ دشمنان اسلام و حق هم در این راهپیمایی بهتر شناخته می شوند زیرا با حاضران اربعین تا قیامت با دشمنان جنگ دارند. همیشه شیعیان در خصوص اربعین وظیفه ای بزرگ دارند و از حضور تا حمایت همه جانبه به عهده همه ما است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به درگذشت شیخ محمد ناصری تصریح کرد: یکی از ستارگان درخشان علم و ایمان را از دست دادیم و همه به خصوص مردم عزیز اصفهان سوگوار شدند؛ حال مناجات و عشق شعله ور ایشان نسبت به حضرت ولی عصر ستودنی بود و از طرفی قدرشناسی مردم عزیز اصفهانی بسیار جالب توجه بود؛ ارادت مردم به این مرد انقلابی روز الهی دیگری را ثبت کرد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله مصطفوی از ائمه جماعات انقلابی و از ستارگان علم پایتخت که کارنامه ای وزین در تحقیق علوم عقلی داشت نیز در هفته گذشته از دنیا رفت که از خداوند متعال برای هر دو عزیز حشر با امام حسین(ع) را می خواهیم. مهمانانی به مناسبت تشکیل هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت در جمهوری اسلامی حضور پیدا کردند که به آنان خیر مقدم می گوییم.

حاج علی اکبری افزود: با رویکرد تحولی که مجمع جهانی اهل بیت دارد و با توجه به تحولات سریع در سطح جهان باید گفت یکی از فرصت های بزرگ تحقق اهداف مجمع جهانی رویداد عظیم اربعین است که باید حتما استفاده شود.

وی با تشکر از مسؤولین در خصوص خدمت به زائران اربعین گفت: از مردم عزیز و عشاق اباعبدالله توقع داریم با ستاد اربعین همراه باشند؛ در عراق اتفاقاتی افتاد که می رفت اربعین را تحت الشعاع قرار دهد که به لطف خدا به خیر گذشت و امیدواریم عزت و امنیت عراق بیش از گذشته و بدون دخالت خارجی ها به خصوص آمریکا هموار شود. جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای رفاه و سعادت کشور عراق در صورت نیاز دریغ نخواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اضافه کرد: از مجموع بیانات رهبر انقلاب برداشت می شد که ایشان از دولت راضی هستند و در کنار فهرست کردن فعالیت های دولت توصیه هایی نیز داشتند که امیدواریم با عمل به این توصیه ها دولت محترم بتواند بهتر از گذشته به مردم خدمت کند؛ در بیانات رهبر انقلاب اشاره به دشواری های دولت شد که ان‌شاءالله حل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت محترم فرصت های دیپلماسی مانند تعامل با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده که داریم از برکات آن بهره مند شویم؛ دولت محترم در سیاست خارجی موفق شد یک توازنی در ارتباط بین المللی به وجود بیاورد که نگاه به شرق و همسایگان هم تقویت شود و این مسیر روشنی است که همراه با موفقیت های بزرگی خواهد بود.

حاج علی اکبری با اشاره به شرایط ایران برای ادامه مذاکرات گفت: یک تیم قوی مذاکرات را دنبال می کند و صمیمانه از تلاش های تیم مذاکره کننده و سرپرست آن ها تشکر می کنم و امیدوارم با عزت کار را پیش ببرند.

(منبع : رسا)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.